IF TRAVEL IS YOUR PASSION, BRAZIL IS YOUR DESTINY!

Chapada Diamantina är ett tropiskt
Bilden är tagen i Chapada Diamantina, ett tropiskt "Grand Canyon" i
delstaten Bahia, Brasilien.

Hej Sverige!

Rubriken här ovan är verkligen något som stämmer in på mig allt sedan mitt allra första möte med landet. Det skedde 1971 då jag jag anlände med VARIG till Rio de Janeiro, "Cidade Marvilhoso" (den makalösa staden). Det blev kärlek vid första ögonblicket som sedan dess ograverat följt mig genom åren. Mina jobb, 17 år som säljare på VARIG, samt nu senast som Skandinavienchef för TAM Brazilian Airlines, (ett uppdrag som avslutades 31 dec 2008) har inneburit många resor både privat och i tjänsten. Från vattenfallen i Iguacu till regnskogen i Amazonas.
Oförglömliga reseupplevelser i ett färgstarkt land som har allt och lite till, från 850 mil stränder under kokospalmer,  regnskogen i Amazonas, det enorma våtmarksområdet Pantanal,  trekking i Chapada Diamantina (bild) med grottor och forsar till världens häftigaste vattenfall i Iguacu på gränsen mellan Brasilien och Argentina. Ögruppen Fernando de Noronha utanför Brasiliens nordöstra kust med en mycket unik och artrik fauna bl. a. jättesköldpaddor, delfiner och albatrosser .
Vill man kan man även besöka världens största "Oktoberfest", (med undantag av München), i Blumenau i delstaten Santa Catarina, södra Brasilien.
Ja så här kan jag hålla på, så varför inte "see for yourself" och planera nästa resa till Brasilien tillsammans med några vänner.
Jag kan vara  "coach" för er som söker reseupplevelser utöver det vanliga, naturäventyr, kritvita stränder och inte minst brasiliansk kultur med musik och fotboll och oförglömliga möten med människor i Brasilien.
Så för dig som läser min blogg, varför inte låta Brasilien bli ditt nästa resmål. Jag lovar att detta kommer du aldrig ångra. Jag skräddarsyr främst gruppresor i samarbete med Sveriges förmodligen främsta Brasilienarrangör BRASILIENEXPERTEN för såväl privata grupper som företag. Kolla gärna deras hemsida, http://www.brasilienexperten.se/ .

Jag kommer framöver berätta mera om olika områden i Brasilien samt lägga in lite bilder.

Jag ser fram emot era kommentarer samt även gärna frågor!

Lennart Sjöblom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0